måndag, oktober 02, 2006

Det blir aldrig som man tror


Ja inte blir det nånsin som man har tänkt sig. Vi var i Malmö i helgen, jag, Rickard, Jonathan, Malin, Jodo, Cicci, Helena, Em och Robban (har jag glömt nån!?), och skulle ut på stor fet gayfest. Jag säger skulle. För ingenting blir ju någonsin riktigt som man tänkt sig.
Vi gick på förfest hos Jodos vänner, eftersom magsjuka härjade i Rickards lägenhet. När vi kom in genom dörren visade sig en av Jodos vänner vara en man vid namn Tobias som fick mig och Malin att hyperventilera i hallen i en minut innan vi kunde gå in. Till och med Jonathan förstod oss, trots att hans smak brukar vara annorlunda. Sen visade Tobias sig vara tillsammans med en av tjejerna i lägenheten. Naturligtvis.

Därifrån gick det bara utför. En flaska vin kan vara ganska mycket alkohol för er som inte fattat det. Det fattade jag ungefär nån gång i samband med att jag spydde upp just en sådan på snygga Tobias toalett. Och så var det med det. Eftersom jag efter denna lilla incident förstod att jag antagligen inte skulle komma att ha speciellt roligt längre avstod jag alltså från att följa med ut, och åkte vid ett-tiden hem till Rebecka, och lade mig och sov. Så kan det gå.

Drack fort och gick hem tidigt alltså, men Rickard sade i alla fall till mig under kvällen att jag "måste flytta hit när vi slutar i Bjärnum". Och jag sade att det vill jag göra. För det vill jag. Jag gillar Malmö, och hittar jag någon bra anledning så bor jag gärna där ett tag.
Annars hånglade jag med Malin och Jonathan också. Samtidigt till och med. Ja herregud. Det börjar gå lite långt. Men men, vad gör man? Inte hånglar med Tobias i alla fall...

3 Comments:

Blogger Eligin said...

Ojoj, här lever vi vilt singelliv. Ack, det glada singellivet.
Jaja, tänk inte på oss stadgade halvklantar som inte har något vettigt för oss.
JAG KRÄVER FEST när jag kommer och hälsar på. And that's that. Jag vill också leva singelliv.
Fast jag tänker inte hångla med så många iförsig. Faktiskt ingen. Men ändå.

10:45 em  
Blogger Eligin said...

Tröttar dig? Ojoj, då har det gått för långt.

1:10 em  
Blogger Linnéa said...

hej line!
jag ville bara säga hej. och lämna en länk på vägen. jag vet att det må vara konstigt att jag är vaken vid den här tiden, men tiden går så snabbt vid datorn ><

aja. hej iallafall och här är länken: hrrp://mjoelk.blogspot.com

hoppas du har roligt i skogen ^^

5:02 fm  

Skicka en kommentar

<< Home